fredag den 9. maj 2014

Bookshopping!

Nanna og jeg var i Aalborg i dag. Vi besøgte først Læsehesten, der ligger i Reberbansgade. Det er tre år siden jeg var der, og jeg var meget positivt overrasket, og lidt ked af, jeg har været der noget oftere. Bøgerne er brugte, men i utrolig god stand, og til utrolig gode priser. Der var en speciel aura over hele forretningen, og personalet var meget imødekommende. Der var utrolig mange bøger, og der var alt fra gamle klassikere, og bestsellers til rigtig fordelagtige priser. Jeg kan anbefale enhver, der kan lide at læse bøger, at tage et smut forbi Læsehesten eller en lignende forretning, da konceptet i mine øjne kun har fordele.

Derefter besøgte vi et antikvariat, Pilegaard bøger og mønter. Jeg har aldrig været i et antikvariat før, og det var en meget speciel oplevelse. Mit førstehåndsindtryk var kaos. Jeg har aldrig set så mange bøger på et sted før. Der var højt til loftet, og smalle gange mellem reolerne. Derefter lagde jeg mærke til den specielle atmosfære, som Nanna siger altid er i et antikvariat. Man kunne på en eller anden måde mærke de lange historier, der lå bag bøgerne. Den rejse det havde været at nå til det antikvariat. Noget der overraskede mig specielt, var de mange bøger, der var langt over 100 år gamle.

Til sidst var vi et smut i Arnold Busk, fordi Nanna lige pludslig opdagede hun havde gavekort på næsten 500 kr til forretningen. Typisk Nanna at glemme det, men hun fik da købt et par bøger for dem.

Vi forventer at poste en bookhaul inden for den næste uge.

Bøgerne vi købte bliver nok anmeldt, så i får lige en liste:
  • Anne Rice - En vampyrs bekendelser
  • Becca Fitzpatrick - Hush hush, forelsket i en engel
  • Rosamund Lupton - Sister
  • J.K. Rowling - The deathly hallows(en speciel version, med tegninger til hvert kapitel)
  • William Shakespeare - Romeo and Juliet
  • Jan Guillou - Dine fjenders fjende
  • Emily Brontë - Stormfulde højder
  • Deborah Harkness - Shadow of night
  • Cassandra Clare - City of bones
  • Niel Gaiman - The ocean at the end of the lane
  • Philip Pullman - Northern lights, The subtle knife, The amber spyglass
  • Niel Gaiman - American gods
Indlægget er skrevet af Natasia

Ingen kommentarer:

Send en kommentar