onsdag den 7. maj 2014

Pandemonium

Titel: Pandemonium
Org. titel: -
Forfatter: Lauren Oliver
Serie: Delirium #2
Sider: 329

ADVARSEL: SPOILERS!

Beskrivelse fra goodreads.com:
I’m pushing aside
the memory of my nightmare,
pushing aside thoughts of Alex,
pushing aside thoughts of Hana
and my old school,
push,
push,
push,
like Raven taught me to do.
The old life is dead.
But the old Lena is dead too.
I buried her.
I left her beyond a fence,
behind a wall of smoke and flame.


Anmeldelse:
Pandemonium, fortsættelsen af Delirium. Delirium var barnemad, i forhold til Pandemonium. En fantastisk bog, der ligger sig i dybde med følelser som svaghed, kærlighed og smerte. Lena går gennem et stort spektrum af følelser, og man er med i hver eneste. Man hører om hendes kampe, og de bliver ens egne kampe. Man lærer om at være stærk, og at tage en dag af gangen. Efter jeg lagde bogen fra mig, kunne jeg ikke vente med at begynde med at læse fortsættelsen. Handlingens gang overraskede mig en del, men det var helt klart en positiv oplevelse. Jeg forventede helt ærligt ikke så meget af bogen, fordi 1'eren var så stormende, og der derfor plejer at være en rimelig dårlig fortsættelse. Selvfølgelig er det ikke altid sådan, men det plejer man at kunne holde som regel. En regel der så er brudt her. 

Jeg læste 2'eren på engelsk, og 1'eren på dansk, så jeg kan selvfølgelig ikke være sikker, men jeg synes Laurens sprog udvikler sig ret meget. Der kommer nogle lidt sværere formuleringer, men det klæder bogen, og gør den lidt mere interessant at læse, synes jeg.

Der er masser af spænding i bogen, og den bliver på intet tidspunkt kedelig. Bogen skifter mellem at fortælle om begivenheder for nogle måneder tilbage, og om nogle begivenheder, der foregår i nutid. Det bidrager også til spændingen, uden at være irriterende, som det nogle gange er. 

En meget gennemført bog, som klart er anbefalelsesværdig. Igen kan der godt forekomme tårer, men det ser jeg ikke som en dårlig ting. 
Jeg har ikke en finger at sætte på noget omkring bogen, så det bliver naturligvis 5 stjerner igen. Har høje forventninger til 3'eren, hvor der også kommer en anmeldelse på et tidspunkt.

 Anmeldelsen er skrevet af Natasia.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar