mandag den 12. maj 2014

Hush, Hush - forelsket i en engel

Titel: Forelsket i en engel
Org. titel: Hush, Hush
Forfatter: Becca Fitzpatrick
Serie: Hush, Hush #1
Sider: 317

Beskrivelse fra saxo.dk:
At leve i en ung og smuk krop for evigt ...
Det lyder som et mirakel. Men ikke for Patch!
Som tidligere engel er det en forbandelse for ham at han nu er lænket til jorden.
Nora på 16 år får en dag en ny biologimakker.
Ganske uforklarligt er der noget ved hans arrogante væsen og mørke sind hun føler sig draget af.
Men det er langt fra ufarligt at falde for en falden engel... 


Anmeldelse:
Hush hush - forelsket i en engel, var en stor overraskelse på mange punkter. Først synes jeg, at bogen slog ind på et andet spor efter indledningen. Handlingen gik i en lidt anden retning, end jeg lige havde forventet, med udgangspunkt i anslaget. Jeg undrede mig lidt, men jeg er kommet frem til, at det klædte bogen i en helhed. Der var nogle punkter i bogen, hvor man som læser blev lidt tabt, og jeg blev lidt bange for, at det ikke ville lykkes Becca at samle enderne sammen til en helhed til sidst. Det lykkedes hende rigtig godt, og jeg synes overordnet at bogen var rigtig god. Dog synes jeg der var en del følelsesmæssig forvirring. Jeg sad nogle gange og overvejede, hvad Nora, hovedpersonen virkelig følte. Ikke fordi Becca ikke satte ord på det, men fordi Noras handlinger ikke altid afspejlede det.
Bogen er lige min type, med flere kærlighedsaspekter. Jeg synes den var dejligt forfriskende i forhold til andre overnaturlige bøger, der også har kærlighed med. Den var ikke så cliche, og man sidder ikke og bliver træt af sidelange udpenslinger af følelser.
Til sidst vil jeg give Becca point for, med et minimum af ord og sider, at hun fik beskrevet myterne og realiteten i den verden englene kom fra klart og koncist. Afgjort bonuspoint herfra. 4 stjerner. Flot skrevet bog, forfriskende, men desværre lidt forvirring med følelser. I kan forvente en anmeldelse af fortsættelsen, når jeg har råd til den.

Anmeldelsen er skrevet at Natasia.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar