tirsdag den 6. maj 2014

Delirium

Titel: Delirium
Org. titel: Delirium
Forfatter: Lauren Oliver
Serie: Delirium #1
Sider: 360

Beskrivelse fra saxo.com:
Lena lever i en verden, hvor kærlighed er en sygdom. Når hun fylder 18 år, skal hun opereres, så hun kan leve trygt og roligt resten af livet - uden smerte og uden kærlighed.
Lena glæder sig, men 95 dage før operationen møder hun Alex, og så sker det, der ikke måtte ske:
Lena forelsker sig.


Anmeldelse: 
 Det var Nanna der anbefalede Delirium til mig. Jeg blev overrasket over bogens kvalitet, da jeg ikke var bekendt med forfatteren, før jeg satte mig ned med Delirium. Delirium er i bogen en sygdom, men samtidig kærlighed. Kærligheden er nemlig sygdom i bogen. Jeg googlede ’Delirium,’ og fandt ud af, at det er en sygdom der findes i virkeligheden, med symptomer der har lighedstræk. Dog er sygdommen ikke forårsaget af kærlighed i virkeligheden. Man bliver hurtigt sat ind i Lenas verden. Hun er bange for at blive ramt af Delirium, og glæder sig på den ene side til hendes operation, som vil anbringe hende i en følelsesmæssig tåge. På den anden side vil Lena gerne føle og da hun møder Alex og forelsker sig, begynder hun at frygte operationen. Lauren Oliver skriver ikke specielt avanceret, men alligevel formår hun at formidle følelser og situationer på en rigtig god måde. 


’… ”Kan vi mødes i morgen?”
 ”Ja. Ja. Ja.”’ 

Jeg vil anbefale Delirium til det brede publikum. Dog er det en meget følelsesladet bog, og hvis man ikke er til tårer, både i bogen og ens egne, er det ikke en bog for dig. Bogen henvender sig primært til det unge publikum, men jeg synes også lidt ældre mennesker vil kunne læse den. Jeg synes det var en fantastisk bog, og jeg glæder mig til at læse og anmelde 2'eren og 3'eren. Anmeldelserne vil kunne findes her på siden, de kommer senere. 

Bogen får 5 stjerner: Jeg har ikke nogen kritikpunkter, så 5 stjerner. 

Anmeldelsen er skrevet af Natasia

Ingen kommentarer:

Send en kommentar